Alahai! Terima kasih awak, sebab sudi terjah masuk teratak usang saya ni. Lain kali singgah lagi tau. Kalau rasa nak 'follow' tuu, silakan. Tak marah pun. Nanti saya 'follow back kay'. =)

Friday 13 January 2012

Kawan : kau ada waktu aku nazak


Yeayy!
Awak view saya punyer bloggg~ ( perasaan giler aku! )
Semua orang ada kawan kan.
Mustahil takde.
Sejahat jahat manusia pon tak pernah keseorangan.
Kali aku nak sentuh sikit bab kawan nie.
Nak sebut best friend..tak jugak.
Sebabnye aku anggap semua kawan same jer.
Takde yang pilih kasih punyer!
Kami memang rapat arr.
Tapi time sekolah dulu duduk jauh jauh.
Masa darjah enam tuu satu family dia pindah.
Ikut bapak.
Aku pon kesepian.
Takde kawan bermain dan dia lah manusia yang suke sangat nak buli aku nih.
Aku ni pon zaman kecik dulu..naif lah sangat!
Kekadang apabila ingat balik rasa nak lempang je diri aku ni.
( bebudak..biar lerrr… )
Tapi dah jumpe balik dia dari Facebook!
Macam tak layan aku jerr.
Aku pon..lantak arr.
Ada sekali tuu dia mesej..
Aku peduli..tak nak arr reply! ( ego jerr lebih~)
Aku jugak merupakan seorang rakan atau kawan kepada kengkawan aku.
Sebagai kawan..aku bimbing dorang kearah kebaikan.
Tak pernah aku ajar keburukan. ( bajet baik lah tuu.. )
Kalau aku kan, aku suke cakap depan depan.
Tapi, berlapik la jugak.
Manusia kan cepat ambik hati..
Sampaikan ada satu kisah tuu..
Mai sini aku cerciterkan lah yeaa.
Ada lah sorang minah ni.
Dia kenal aku, aku pun kenal dia.
Dia kawan kepada kawan aku.
Dia ni senang cerita memang dengki dengan aku yang suci lagi baik nih!
( macam macam~ )
Aku pun entah apa apa.
Aku tak tahan arr dengan perangai dia.
Last last aku face-to-face dengan dia.
Aku tanya dia betol betol.

Kenapa arr engkau dengki sangat kat aku nih? Setahu aku, aku tak pernah kacau kau tau. Hari hari kau cari pasal dengan aku. Aku diam kan aje. Skang nih aku dah tak tahan. Ha! Baik kau ngaku kalau tak aku lapor kang!( perasaan kuat lah tuh! )”

Dah tuu dia pun jawab bajet muka seposen nya itu..

“ Aku dengki dengan kau sebab semua orang nak kawan dengan kau. Dorang selalu cerita pasal kau. Kau baik, pendengar yang setia, selalu ada kalau kawan kau susah dan banyak lagi arr. Yang aku ni, sape lah nak kan. Cakap pun cakap lepas memanjang. Tu jer~ ”

Tanpa berfikir panjang aku gelak terbahak bahak tak kenal dunia lalu berkata!
( semua orang pandang! Ee malu~ )

“ Ape lah kau ni. Mana ada. Yang pentingnya, kita jujur dengan semua orang tau. Dalam berkawan nih tak boleh ikut kepala kita je. Aku pun ada kelemahan nya jugak. Tapi positifkan kelemahan tuu. Kau tu pun, ape kurangnya. Sape tak kenal kat sini. Lain lah aku ni ha~ ”

Sejak dari tu, kita orang kawan sampai arr sekarang ni.
Lepak pun salu sesame.
Apabila ingat balik cerciter dulu tu memang gelak habis!
Ha..
Tu lah salah satu pengalaman aku menjadi kawan-sahabat-rakan kepada kengkawan aku.
Lain kali aku cerciter lagi yer pasal kawan ni.
Syok pulak aku.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...